S som i soft...

... och som i student. Två föreläsningar i veckan. Skriva uppgifter och läsa svår men intressant litteratur. Livet är ändå rätt soft om man väljer rätt väg. Under ett årstid har jag mer eller mindre ifrågasatt mitt val av utbildning. Ändå har jag hela tiden varit till skolan och gjort det jag ska, dessutom har jag klarat av mer än jag trodde. Men den känsla jag fick ganska tidigt, att jag inte visste om jag hade den verkliga viljan att bli journalist, låg ständigt och tärde på mitt psyke. Därför är det så skönt nu att läsa en kurs som jag inte behöver tveka över, inte gå runt och undra om jag borde hoppa av eller ge upp. För nu säger hela min kropp till mig att jag trivs med det här. Det är visserligen mycket svåra ord och en del kniviga uppgifter som ska lösas, men jag ska kämpa mig till ett godkänt betyg i alla fall. Och det är så skönt att inte behöva fundera.
Dessutom har jag ett riktigt trevlig schema med föreläsningar på tidagar och torsdagar, vilket innebär en lång fri tid däremellan. Dock är det fri tid, inte fritid. Den fria tiden ska innehålla läsning och förberedelser men utöver det kan jag disponera tiden som jag vill. Och det är så skönt att känna sig lite fri. Så soft.
Då har man till exempel möjlighet att gå upp vid sju på morgonen och ringa sina vänner i Amerika och prata lite på Skype. Alltid lika skönt att höra era röster. Saknar er mer än det finns ord för.

Kommentarer
Postat av: Moa

Detsamma!!! Saknar dig också så mycket! Lät inte som världens lättaste texter du hade att göra med men intressant kurs. Anyway, Skype är riktigt prima grejer det! :) Kärlek till dig! <3

2009-09-12 @ 07:36:56
Postat av: Hanna

Tänk att du har vänner i Amerika. Det är ju faktiskt ganska coolt. Bra, då kan du Skypea med oss ofta :D

2009-09-12 @ 07:47:26
URL: http://hanna21.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0