Ovisst men intressant

Så var plugglivet igång igen. I måndags var det registrering för skrivakursen med lite information, men det är först på fredag som vi ska ha första lektionen. Tills dess ska vi ha läst 80 sidor i en bok, som tur var den läsvänlig så det har jag avklarat nu. Fast jag ska snart fortsätta med nästa halva för den ska vara läst till på tisdag. Boken heter Skriva med kropp och själ och det är verkligen vad den handlar om. Jag fastnade för det här citatet i mängden av ord:

"Skrivande är inte en hamburgare. Tillagningstiden är betydligt längre och i början kan man aldrig vara säker på om det ska utvecklas till en smörgås eller en festmåltid."

Det får bli mina ledord under den här kursen tror jag.

Fotokursen satte också igång igår, en fotograf från Dala-Demokraten hade fått hoppa in eftersom den ordinarie läraren inte kunde ha kursen på grund av sjukdom i familjen. Han är riktigt trevlig, men han ställer nog höga krav. Men det ska bli spännande att lära sig mer om kameror och bildtänk.

Regnet öser ner utanför fönstret, perfekt väder för att vara inne och plugga. Trots att jag är lite segstartad och ovan vid att plugga efter några månaders sommarlov känns det ändå okej. Men det är lite oroväckande att jag, mitt i pluggandet, känner att jag skulle vilja ta en sväng med den ärvda skurmoppen. Bli inte oroliga, jag har inte blivit galen men jag har ju alltid tyckt om att leka askungen när jag var liten och det luktar gudomligt gott av våran såpa. Hoppas förklaringen ligger däri.

Kommentarer
Postat av: Moa

Pedant-Maria!!! ;D Nej då, jag bara skojar. Moppa på! Blir säkert spännande med fotokursen. Fint citat där också. :)

2009-08-27 @ 05:59:01
Postat av: Hanna

Jag skulle hellre vilja städa än den här läxskitgrejen. Ljud, vad fan är det för påhitt.. ;D PUSS! Du är rolig du!

2009-08-27 @ 08:04:15
Postat av: Maria

Det verkar var komplicerade grejer ni sysslar med men de kommer att vara så mycket mer lärorikt då också. :)

Ja, jag är lite lustig, det får jag hålla med om. Ända sedan jag flyttade till Sundsvall har jag tyckt att det är lite kul att städa ibland. Haha, jag är galen. XD

2009-08-27 @ 11:19:18
URL: http://msjaboo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0