Helgen

Fredag var som sagt lika med trubadur men innan dess var vi hem till Jocke och hängde med honom, Helena och Fredrik. Riktigt roliga och trevliga människor. F var definitivt i min smak, riktigt skojsig kille. På vägen till Piren övertygade R honom om att de skulle klä ut sig till transor och gå i Prideparaden nästa år. Enda gången jag har sett F förut är på ett kort där han har peruk på sig och troligen försöker se kvinnlig ut, så jag vet att han kommer att bli en bedårande transa.
Piren var en mysig restaurang vid vattnet och när vi kom dit spelade Benny eller vad han nu hette för fullt. Inte alls i klass med Krister Fridh och stämningen var inte i närheten. Men stället var väldigt mysigt och vi pratade med en massa kompisar till Richards föräldrar som också var där. Det blev en fin kväll även om den slutade lite tidigt.

På lördagen blev det full fart. Vakna upp och i väg mot systembolaget för jag var sugen på cider till kvällens kalas. En mysig promenad i det fina vädret. Lunch på en uteservering, jag tog en superkebab som var kebab i ett stort bröd. Gott och väldigt mättande. Sen hem, duscha och göra oss i ordning innan vi skulle möta Jocke för att ta oss till födelsedagsbarnet. Det var tydligen kombinerad kräftskiva och kalas men ingen av oss tre var speciellt hungriga så vi köpte varsin sallad som vi inte ens orkade öppna när vi kom fram. Festen var som de brukar, en massa folk som pratar med musik i bakgrunden och med en öl i handen. Roligast var i alla fall Larsson.

Larsson står och vinglar och kommer åt Richard som säger: "Stå rakt!"
"Men jag har en form av lutning." - Larsson
Några ögonblick senare: "Om jag är så full så är jag fel inriktad i samhället." - Larsson igen.

Denna kväll blev däremot lång och vi hann med en sväng hem för att hämta paraply, till Markström, Trädgården och Sole mio innan vi kom hem igen efter tre.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hihi, låter som en fin helg! :)

2009-08-17 @ 18:27:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0