Fin besök

Igår var dagen då Sophie och jag anlände till Ludvika. Trots det begränsade utbudet av sysslor var dagen ändå fylld av roliga stunder. Med det har nog mest sin förklaring i det roliga sällskapet. Efter att ha varit hem och lämnat väskor begav vi oss med Engeln för att äta lunch, vi tog varsin tacotallrik som Richard hade rekommenderat och det smakade riktigt gott. Sedan gick vi runt i affärerna, det fanns mycket jag var sugen på att köpa men jag begränsade mig till en bh som var på rea, priset på 79 kronor tycker jag definitivt att det var värt. Sedan kom Richard och hämtade oss, hemma igen drack vi te på den soliga ballkongen. Det blev också en massa singstar innan vi gjorde middagen som var marinerad kyckling, klyftpotatis och morötter i ugn med flingsalt samt enkel sås (creme fraiche blandat med sweet chili sås) . Min favoritmat av det jag kan laga själv. När Richard kom hem igen fick Sophie klippa honom, hon var väldans duktig och när jag satt och tittade på kom jag på att jag också skulle vilja vara frisör. Jag fick prova och klippa med urtunningssaxen som var jätterolig. Den klippte liksom utan att det märktes. R har ju så mycket hår så det tog lång tid att klippa, men han blev nöjd och verkade trivas med att bli klippt.

Denna dag har vi hittills bara slappat och senare idag beger vi oss till Härliga H. Idag är dessutom Antikrundan i Grängesberg, men det missar vi tyvärr.

Kommentarer
Postat av: Moa

Låter härligt Maria! :) Men attans att ni missar antikrundan, hade varit så kul om ni kom med! :P

2009-08-21 @ 20:41:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0